::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
logo_Rozblog
زمان جاری : یکشنبه 30 شهریور 1399 - 11:53 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم
بیشتربخوانید: الکتروموتور چیست؟
تعداد بازدید : 51
heating-cooling آفلاین




ارسال‌ها : 22
عضویت: 29 /4 /1399
تشکرها : 1
بیشتربخوانید: الکتروموتور چیست؟
بیشتربخوانید: الکتروموتور چیست؟
کولر آبی 6000 کاوه
مقام در برابر قطره(ضد نشت)از نوع باز
موتور های(ODP) برای محیط های خشک و تمیز مناسب هستند. همان طور که از عنوان آن ها نیزمشخص است، این موتور ها می توانند در شرایطی که آب از قسمت بالایی آن ها بر رویشان ریخته میشود، مادامی که زوایه آن از 15 درجه نسبت به خط عمودی

بیشتر نباشد، کار کنند. این موتور ها معمولا دارای دریچه ها روبه پایین می باشند. برای حفظ قابلیت ضد چکه ی موتور در زمان قرار گرفتن آن در جهت مختلف، محفظه های انتهایی می توانند به طور متناوب چرخانده شوند. خنک کاری این موتور ها توسط جریان

دائمی هوای اطراف از میان بخش های داخلی موتور انجام می شود.

کاملا محصور با پروانه ی خنک کننده
در موتور های کاملا محصور با پروانه ی خنک کننده(TEFC)، خنک کاریتوسط یک فن خارجی که در سمت مقابل محور خروجی موتور نصب می شود، صورت می گیرد. این فن،هوای با دمای محیط را به سرتا سر سطح خراجی موتور می دمد تا از حرارت آن بکاهد.

از آن جایی که هوا درون موتور حرکت نمیکند، موتور های TEFC برای کاربرد های کثیف،گرد وخاکی و فضای باز مناسب هستند.

کولر آبی 8000 کاوه

انواع مختلفی از موتور های TEFC وجود دارد که شامل انواع مقاوم در برابر خوردگی، مورد استفاده در کاربرد های شیمیایی و washdown می باشند. این موتور هادارای ویژگی خاصی هستند که کار در محیط های سخت را برای آنها ممکن می سازد.موتور

های TEFCبرای جلوگیری از چگالش در داخل موتور، معمولا دارای حفره های تراوشی در قسمت پایینی خود هستنداگر نصب این نوع موتورها در موقعیتی غیر از افقی انجام شود،مانند موتور های ODP می توان محفظه های انتهایی را به منظور حفظ حفره های

تراوشی در پایین ترین نقطه مجددا جایابی نمود.

کاملا محصور با هوای بیش از اندازه
قیمت کولر لورچ ۳۵۰۰
موتور های کاملا محصور با هوای بیش از اندازه (TEAO) در دستگاه هایی مانند فن های پره ای محوری به کاری می روند که در آن ها هوا توسط فن (با اتصال مستقیم) در سرتاسر موتور حرکت کرده و آن خنک می کند. موتور های TEAO با توجه به سرعت و

دمای هوای خنک کننده،غالبا دارای دسته بندی های دوگانه ی توان می باشند. دسته بندی های معمول توان برای موتور می توانند شامل مقادیر 10اسب بخار به همراه هوای با سرعت 750فوت بر دقیقه در دمای 104درجه فارنهایت،10 اسب بخار به همراه هوای

دارای سرعت400 فوت بر دقیقه در دمای 70 درجه فارنهایت و 5/12 اسب بخار به همراه هوای دارای 3000 فوت بر دقیقه در دمای 70 درجه فارنهایت باشند. استفاده از موتور های TEAOبه دلیل از پیش معین شدن دمای هوا و جریان، معمولا به کاربردهای

سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) محدود می شود.

کاملا محصور بدون تهویه هوا
موتور های کاملا محصور بدون تهویه ی هوا (TENV) معمولا به اندازه های کوچک (معمولا زیر5 اسب بخار)که در آن سطح موتور دارای اندازه کافی برای بازتاباندن و انتقال حرارت به هوای خارج (بدون استفاده از فن خارجی یا جریان هوا) است، محدود می

شوند. از آن ها در کاربرد های نساجی بسیار متداول است، زیرا وجود پرزهای پارچه نمی تواند مانع خنک کاری شود.
قیمت موتور کولر الکتروژن 7000
محیط های مخاطره آمیز
موتور های مورد استفاده در محیط های مخاطره آمیز، شکل خاصی از موتور کاملا محصور بوده و با توجه به نوع کاربرد و محیط،همچنان که در ماده ی 500 قانون ملی برق تعریف شده است، در دسته بندی های متفاوتی قرارمی گیرند. دو نوع رایج تر این گونه موتور

ها شامل کلاس I ضد انفجار و کلاس II مقاوم در برابر جرقه و گرد و غبار می باشند. اصطلاح ضد انفجار بسیار رایج است، اگرچه به اشتباه برای اشاره به تمام دسته بندی های این گونه موتور ها استفاده می شود. اصطلاح ضد انفجار تنها برای محیط های

کلاس I به کار می رود که شامل مایعات، بخارهاو گازهای بالقوه قابل انفجار می باشند. کلاس II در اصطلاح مقاوم در برابر جرقه زنی و گرد غبار گفته می شود. این موتور ها در محیط های حاوی گرد و غبار قابل احتراق مانند زغال سنگ پودر و ... استفاده می

شوند.

ضریب سرویس
بعضی موتور ها دارای ضریب سرویسی غیر از 1 هستند، یعنی موتور میتواند بارهایی فراتر از توان اسمی خود را نیز تحمل کند موتوری با ضریب سرویس 15/1 می تواند دارای اضافه باری 15 درصد باشد، از این رو، یک موتور10 اسب بخار با ضریب سرویس

15/1 میتواند باری به مقدار 5/11 اسب بخار را تحمل کند. انواع استاندارد موتور های باز از نوع مقاوم دربرابر قطره(ضد چکه) دارای ضریب سرویس 15/1 می باشند، در حالی موتورهای ODP با توان کم یا خیلی کم می توانند ضریب سرویس های بالاتری در

حدود5/1 یا حتی بالاتر داشته باشند، موتور های TEFC استاندارد دارای ضریب سرویس 1 می باشند، اما امروزه موتور های TEFC با ضریب سرویس 15/1 نیز توسط بعضی سازندگان ساخته شده است.
موتور کولر موتوژن 1/2

پرسشی که اغلب مطرح میشود این است که آیا در محاسبات بار موتور باید از ضریب سرویس استفاده شود، یا خیر. در مجموع، بهترین جواب این است که برای طول عمر مناسب موتور نباید از ضریب سرویس در محاسبات بار پایه استفاده شود. با انجام این کار،

موتور بهتر می تواند در هنگام وقوع شرایط نا مطلوب از خود مقاومت نشان دهد. این شرایط نا مساعد مواردی مثل دماهای محیط بالاتر از معمول، کم یا زیاد شدن ولتاژ،عدم تعادل ولتاژ و اضافه بار را شامل می شود. در صورت عدم استفاده از ضریب سرویس در

محاسبات بار پایه، احتمال این که در این شرایط به موتور آسیب وارد شده و یا از طول عمر آن کاسته شود، کمتر می شود. با این حال، پمپ های با کاربردی سبک زیادی نیز وجود دارند که موتور های آن ها به طور معمول برای کار در ضریب سرویس آن ها اندازه

بندی شده است. نمونه هایی از آن ها شامل پمپ های مسکونی با کار متناوب سبک مانند پمپ های فاضلاب یا محصولاتOEM کوچک می باشند. که در آن ها فاکتور هزینه از اولویت بیشتری برخوردار است.
کولر سلولزی کاوه کویر
دوشنبه 30 تیر 1399 - 01:33
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.